Krepšelis - 0,00 €

Jūs neturite prekių krepšelyje.

Knyga

Būkite pirmas aprašęs šią prekę

17,37 €
Product code: 5

Būsena: Prekyboje

Aprašymas

Bikerstory.LT – tai ne vien knyga klasikiniu supratimu, tai – autentiškų dokumentų rinkinys, archyvinių fotografijų albumas, laikraščių iškarpos, straipsniai, amžininkų atsiminimai ir DVD filmas. I


dėja surinkti medžiagą apie motociklininkų judėjimo Lietuvoje raidą brendo ilgai.


Pradžia galima laikyti senas, privačiuose archyvuose saugomas fotografijas, darytas dar tarpukariu, kurios žavi ne vieną motociklininką ir žadina smalsumą. Tarsi iš ūkų iškylančios tolimos ir šiandieninei kartai neatpažįstamos praeities vizijos – tarsi vien pasakojimuose egzistavusio, prarastojo pasaulio vaizdiniai, kurie balansuoja kažkur tarp mito ir realybės. Pamažu įžvalgesniai akiai tas „prarastasis pasaulis“ įgauna realesnes ir labiau apčiuopiamas formas. Pradedame „skaityti“ fotografijas. Atgyjantys vaizdai suteikia vis daugiau turinio ir detalių, kurių reikšmės ir prasmės ilgainiui nudilo. Tai, kas buvo anuomet kasdienybė nūnai virsta atradimais, leidžiančiais dabarties motociklininkams išdidžiai kilstelti galvas – jie turi garbingą ir turtingą istoriją. Dar jų seneliai važinėjo tais pačiais Lietuvos keliais, džiaugėsi tais pačiais, vien motociklininkams suprantamais dalykais ir buvo tokie patys romantikai, kokie šiandien esame mes. Tokie pat ir kartu, ir kitokie.


Ši knyga -tarsi susitikimas su savo pačių praeitimi, tarsi motociklininkų judėjimo Lietuvoje gimimo metrikos ar fundamentas, į kurį galime atsiremti liudydami pasauliui savo visavertį buvimą, ir greta to, galimybė tęsti savo pačių kelionę. Tai kaip pasisveikinimas, kai prasilenkdami pagarbiai kilstelime ranką sutiktajam kelyje. Šis susitikimas ir pasisveikinimas turėtų būti malonus. Jeigu istorija svarbi kiekvienai valstybei kaip gija, susiejanti praeitį su dabartimi ir nutiesianti kelius į ateitį, tai ne mažiau ji reikšminga ir jos žmonėms, istorijoje randantiems savo herojų, idealų ir, svarbiausia, atramą.


Pirmosios Lietuvos Respublikos laikotarpis (1918–1940 m.) tai metas, kuomet, dėl susiklosčiusių tarptautinių aplinkybių, atgimė, užaugo ir subrendo Lietuvos Valstybė. Tai buvo sudėtingas laikas, nes Lietuva 1920 m. neteko istorinės sostinės Vilniaus, o atgavo jį tik prieš pat valstybingumo netekimą 1939 m., vyko nepriklausomybės kovos, tačiau jauna valstybė sugebėjo 1923 m. prisijungti Klaipėdos kraštą.


Daugialypių įvykių kontekste Lietuvoje atsirado palankios sąlygos motociklininkų judėjimui, kuriam besiplėtojantant, 3 dešimtmečio pabaigoje, susikūrė pirmieji motociklininkų klubai, nors pirmasis motociklas šalyje buvo įregistruotas dar prieš Didįjį karą – 1913 m., kada Lietuvoje šeimininkavo Rusijos imperijos pavaldiniai. Tikėtina, jog motociklų būta anksčiau, tiesiog registracija anuomet nebuvo privaloma, o į motociklą žiūrėta veikiau kaip į egzotišką technikos stebuklą, kuris buityje sunkiai pritaikomas. Laikai keitėsi ir kraštą nusiaubęs Pirmasis pasaulinis karas, trofėjų pavidalu, „užkrėtė“ šalį motociklais, o technikos pažanga pokario metais keistąją dviratę transporto priemonę su varikliu padarė prieinamesnė ir ne tokią bauginančią, o motociklų skaičius per pirmąjį Lietuvos Nepriklausomybės dešimtmetį išaugo iki 441 motociklo (1928 m. registro duomenimis) įskaitant ir Klaipėdos kraštą. Vėlesniais metais šis skaičius augo dar spartesniais tempais.


Laikotarpis, apie kurį kalbame šiame leidinyje, gana tolimas ir todėl gana šykštus faktinės medžiagos, todėl, objektyvumo ir išsamumo dėlei, stengėmės sudėti visą šiuo metu archyvuose ir privačiose kolekcijose sukauptą ir prieinamą informaciją bei dokumentus, susijusius su motociklizmo judėjimo Lietuvoje pradžia, kuri tarsi sujungtos dėlionės dalys atskleidžia iki šiol menkai žinomą istorijos tarpsnį.


Motociklizmo judėjimas nebuvo valstybinės reikšmės įvykis, plačiai aprašomas spaudoje ar minimas kronikose. Tarpukariu tai buvo vienas iš nedaugelių visuomeninių judėjimų, draugijų, kurie Pirmojoje Respublikoje buvo gausūs ir populiarūs, todėl motociklininkams nebuvo skiriama ypač daug dėmesio, apie juos tekalbėta įspūdingų lenktynių ar autoįvykių kontekste. Turint minty, jog mus nuo Pirmosios Respublikos skiria Antrasis pasaulinis karas ir ilgi 5 dešimtmečiai sovietijos siautėjimo, suprantama, kad didelė dalis svarbios medžiagos buvo fiziškai sunaikinta ar negrįžtamai dingo karo metais, dalis „nusėdo“ Trečiojo reicho ar SSRS archyvuose, todėl tai, kas liko, galima laikyti nedideliu stebuklu, šiandien liudijančiu mūsų, t. y. motociklininkų, istoriją. Neįkainojamą pagalbą suteikė anuometinė spauda, kurios dėka galima atkurti tarpukario Lietuvos motociklizmo dvasią, gauti nemažai įdomios informacijos ir autentiškų žinių. Tačiau yra daug spragų, pvz, Klaipėdos kraštas iki šiol liko jei ne juoda, tai pilka dėmė Lietuvos motociklizmo judėjimo istorijoje. Žinoma, jog motociklų čia buvo daugiau negu Didžiojoje Lietuvoje, o „motorračių“ klubas įsikūrė anksčiau nei Lietuvos motociklininkų klubas, yra informacijos apie klubo organizuotas renginius ir lenktynes, tačiau žinių apie klubo sudėtį, jo atributiką, motociklų parko raidą, deja, regis, neišliko. Nepavyko aptikti Klaipėdos motorračių klubo pėdsakų nei Lietuvos centriniame valstybės archyve (toliau LCVA) nei Vokietijos Bundes archyve, kur, tikėtina, dar 1939 m., vokiečiams okupavus Klaipėdos kraštą, buvo išvežti archyviniai dokumentai.


Tačiau viską, ką pavyko rasti, šioje knygoje ir publikuojame. Surinkus medžiagą šiam leidiniui, tikslas buvo aiškus – vengti išplėtoto autoriaus teksto, atskleisti detales jų neinterpretuojant. Taigi ši knyga buvo rašoma žurnalisto, bet ne rašytojo, veikiau istoriko, nei publicisto.


Tiesa, dar labai norėčiau suvienyti šiandieninius motociklininkus ir paskatinti tęsti tarpukario Lietuvos motociklizmo tradicijas, kuo pagrįstai galime didžiuotis ir vežtis su savimi į kiekvieną kelionę kaip angelą sargą.


Geros kelionės atgal į praeitį, Rimas Bružas

* Privalomas laukelis

17,37 €
Į krepšelį

Detalės

Bikerstory.LT – tai ne vien knyga klasikiniu supratimu, tai – autentiškų dokumentų rinkinys, archyvinių fotografijų albumas, laikraščių iškarpos, straipsniai, amžininkų atsiminimai ir DVD filmas. I

dėja surinkti medžiagą apie motociklininkų judėjimo Lietuvoje raidą brendo ilgai.

Pradžia galima laikyti senas, privačiuose archyvuose saugomas fotografijas, darytas dar tarpukariu, kurios žavi ne vieną motociklininką ir žadina smalsumą. Tarsi iš ūkų iškylančios tolimos ir šiandieninei kartai neatpažįstamos praeities vizijos – tarsi vien pasakojimuose egzistavusio, prarastojo pasaulio vaizdiniai, kurie balansuoja kažkur tarp mito ir realybės. Pamažu įžvalgesniai akiai tas „prarastasis pasaulis“ įgauna realesnes ir labiau apčiuopiamas formas. Pradedame „skaityti“ fotografijas. Atgyjantys vaizdai suteikia vis daugiau turinio ir detalių, kurių reikšmės ir prasmės ilgainiui nudilo. Tai, kas buvo anuomet kasdienybė nūnai virsta atradimais, leidžiančiais dabarties motociklininkams išdidžiai kilstelti galvas – jie turi garbingą ir turtingą istoriją. Dar jų seneliai važinėjo tais pačiais Lietuvos keliais, džiaugėsi tais pačiais, vien motociklininkams suprantamais dalykais ir buvo tokie patys romantikai, kokie šiandien esame mes. Tokie pat ir kartu, ir kitokie.

Ši knyga -tarsi susitikimas su savo pačių praeitimi, tarsi motociklininkų judėjimo Lietuvoje gimimo metrikos ar fundamentas, į kurį galime atsiremti liudydami pasauliui savo visavertį buvimą, ir greta to, galimybė tęsti savo pačių kelionę. Tai kaip pasisveikinimas, kai prasilenkdami pagarbiai kilstelime ranką sutiktajam kelyje. Šis susitikimas ir pasisveikinimas turėtų būti malonus. Jeigu istorija svarbi kiekvienai valstybei kaip gija, susiejanti praeitį su dabartimi ir nutiesianti kelius į ateitį, tai ne mažiau ji reikšminga ir jos žmonėms, istorijoje randantiems savo herojų, idealų ir, svarbiausia, atramą.

Pirmosios Lietuvos Respublikos laikotarpis (1918–1940 m.) tai metas, kuomet, dėl susiklosčiusių tarptautinių aplinkybių, atgimė, užaugo ir subrendo Lietuvos Valstybė. Tai buvo sudėtingas laikas, nes Lietuva 1920 m. neteko istorinės sostinės Vilniaus, o atgavo jį tik prieš pat valstybingumo netekimą 1939 m., vyko nepriklausomybės kovos, tačiau jauna valstybė sugebėjo 1923 m. prisijungti Klaipėdos kraštą.

Daugialypių įvykių kontekste Lietuvoje atsirado palankios sąlygos motociklininkų judėjimui, kuriam besiplėtojantant, 3 dešimtmečio pabaigoje, susikūrė pirmieji motociklininkų klubai, nors pirmasis motociklas šalyje buvo įregistruotas dar prieš Didįjį karą – 1913 m., kada Lietuvoje šeimininkavo Rusijos imperijos pavaldiniai. Tikėtina, jog motociklų būta anksčiau, tiesiog registracija anuomet nebuvo privaloma, o į motociklą žiūrėta veikiau kaip į egzotišką technikos stebuklą, kuris buityje sunkiai pritaikomas. Laikai keitėsi ir kraštą nusiaubęs Pirmasis pasaulinis karas, trofėjų pavidalu, „užkrėtė“ šalį motociklais, o technikos pažanga pokario metais keistąją dviratę transporto priemonę su varikliu padarė prieinamesnė ir ne tokią bauginančią, o motociklų skaičius per pirmąjį Lietuvos Nepriklausomybės dešimtmetį išaugo iki 441 motociklo (1928 m. registro duomenimis) įskaitant ir Klaipėdos kraštą. Vėlesniais metais šis skaičius augo dar spartesniais tempais.

Laikotarpis, apie kurį kalbame šiame leidinyje, gana tolimas ir todėl gana šykštus faktinės medžiagos, todėl, objektyvumo ir išsamumo dėlei, stengėmės sudėti visą šiuo metu archyvuose ir privačiose kolekcijose sukauptą ir prieinamą informaciją bei dokumentus, susijusius su motociklizmo judėjimo Lietuvoje pradžia, kuri tarsi sujungtos dėlionės dalys atskleidžia iki šiol menkai žinomą istorijos tarpsnį.

Motociklizmo judėjimas nebuvo valstybinės reikšmės įvykis, plačiai aprašomas spaudoje ar minimas kronikose. Tarpukariu tai buvo vienas iš nedaugelių visuomeninių judėjimų, draugijų, kurie Pirmojoje Respublikoje buvo gausūs ir populiarūs, todėl motociklininkams nebuvo skiriama ypač daug dėmesio, apie juos tekalbėta įspūdingų lenktynių ar autoįvykių kontekste. Turint minty, jog mus nuo Pirmosios Respublikos skiria Antrasis pasaulinis karas ir ilgi 5 dešimtmečiai sovietijos siautėjimo, suprantama, kad didelė dalis svarbios medžiagos buvo fiziškai sunaikinta ar negrįžtamai dingo karo metais, dalis „nusėdo“ Trečiojo reicho ar SSRS archyvuose, todėl tai, kas liko, galima laikyti nedideliu stebuklu, šiandien liudijančiu mūsų, t. y. motociklininkų, istoriją. Neįkainojamą pagalbą suteikė anuometinė spauda, kurios dėka galima atkurti tarpukario Lietuvos motociklizmo dvasią, gauti nemažai įdomios informacijos ir autentiškų žinių. Tačiau yra daug spragų, pvz, Klaipėdos kraštas iki šiol liko jei ne juoda, tai pilka dėmė Lietuvos motociklizmo judėjimo istorijoje. Žinoma, jog motociklų čia buvo daugiau negu Didžiojoje Lietuvoje, o „motorračių“ klubas įsikūrė anksčiau nei Lietuvos motociklininkų klubas, yra informacijos apie klubo organizuotas renginius ir lenktynes, tačiau žinių apie klubo sudėtį, jo atributiką, motociklų parko raidą, deja, regis, neišliko. Nepavyko aptikti Klaipėdos motorračių klubo pėdsakų nei Lietuvos centriniame valstybės archyve (toliau LCVA) nei Vokietijos Bundes archyve, kur, tikėtina, dar 1939 m., vokiečiams okupavus Klaipėdos kraštą, buvo išvežti archyviniai dokumentai.

Tačiau viską, ką pavyko rasti, šioje knygoje ir publikuojame. Surinkus medžiagą šiam leidiniui, tikslas buvo aiškus – vengti išplėtoto autoriaus teksto, atskleisti detales jų neinterpretuojant. Taigi ši knyga buvo rašoma žurnalisto, bet ne rašytojo, veikiau istoriko, nei publicisto.

Tiesa, dar labai norėčiau suvienyti šiandieninius motociklininkus ir paskatinti tęsti tarpukario Lietuvos motociklizmo tradicijas, kuo pagrįstai galime didžiuotis ir vežtis su savimi į kiekvieną kelionę kaip angelą sargą.

Geros kelionės atgal į praeitį, Rimas Bružas

Parašyti savo apžvalgą

You're reviewing: Knyga

Prekės žymės

Naudokite tarpus, kad atskirtumėte žymes. Viengubomis kabutėmis ('') galite atskirti frazes.